måndag 18 juli 2016

Projektet fortsätter...

Överhörna kyrka Foto: Fanny Stenback
Nu fortsätter jag att arbeta med det stora inventeringsprojektet av kyrkornas böcker i Strängnäs stift efter ett litet uppehåll på vårkanten då jag fick äran att bli mamma för andra gången åt en söt liten pojke. Framöver kommer jag att arbeta två dagar i veckan. Under sommarmånaderna är det svårt att boka in tider hos församlingarna och det ser ut att hopa sig med arbete i början av hösten för min del, men jag jobbar på att lösa situationen. Det är inte så enkelt att vara 100% anpassningsbar när man har en femåring som ska skolas in och ett spädbarn. 

Idag besökte jag Enhörna församling som ligger norr om Södertälje. Det perfekta vädret  att jobba i kyrkorna är på sommaren då det är varmt i de annars så svala, för att inte tala om de många gånger iskalla kyrkorna. I Enhörna finns också ett väldigt fint hembygdsmuseum i den gamla sockenskolan som är väl värt att besöka.

En samling kyrkohandböcker. Foto: Fanny Stenback

Rund sten från vikingagrav. Foto: Fanny Stenback


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar