tisdag 21 november 2017

Förra veckans seminarium i papperskonservering

I Göteborg hade vi ett seminarium i papperskonservering förra veckan i Studio Västsvensk Konserverings lokaler i Gamlestan. Mötet arrangerades av Institutionen för kulturvård, Göteborgs universitet, Studio Västsvensk Konservering samt Göteborgs Konstmuseum. Jättefint arrangemang! Jag hade möjlighet att delta på torsdagen då jag själv höll i en presentation om bok- och papperskonservering i kyrkomiljöer, det som jag jobbar mest med just nu. På mötet lyssnade vi också på papperskonservator Salvador Munos Vinas som är ett av de stora namnen internationellt när det kommer till papperskonservering och modern konserveringsteori. Jag hade tyvärr inga bilder på mig själv från mitt framförande med här är några bilder på mina kollegor ;) 


 Från seminariet. Foto: FannyStenback

 Föreläsning av Salvador. Foto: Fanny Stenback

Analyser och diskussion kring olika pappersföremål tillsammans med Salvador M.V.
 i Martin Ericsons ateljé på Studio Västsvensk Konservering. Foto: Fanny Stenback

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar