torsdag 16 mars 2023

Paus i samarbete

 

 På grund av under flera år återkommande och upprepade samarbetsproblem och olika oegentligheter, har jag tyvärr valt att avbryta mina samarbeten med Martin Kjellgren i Linköpings stift tills vidare. Det känns jättetråkigt att det här har gått över styr och att det fått lov att hålla på under så lång tid. Det går inte längre att sopa under mattan att han inte följer vare sig mina nationella riktlinjer för bokinventering i kyrkor, eller vanligt hyfs när det kommer till att hänvisa till den som man har hämtat sina metoder och kunskaper ifrån. I min bransch creddar man alltid, ALLTID den konservator/bokbindare/företagare som har utvecklat eller uppfunnit en metod eller idé som banar vägen för andra i yrket. Gör man inte det kan man inte räkna med något vidare stöd. Dessutom finns principen om immaterialrätt.

Så tills vidare tills någon annan tar tag i det här (jag har redan försökt) kommer tyvärr inte jag att släta över något som har med honom att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar